פה אחד: החוק להסרת תכנים ברשת אושר בוועדת השרים

    איתי גדסי No Comments on פה אחד: החוק להסרת תכנים ברשת אושר בוועדת השרים

    החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, מאפשר לפי החלטת בית המשפט המחוזי – להסיר מרשתות חברתיות תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בביטחונו של אדם, בבטחון המדינה או בבטחון הציבור

    צילום: Sliman Khader/FLASH90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (שני) פה אחד את הצעת החוק "למניעת הסתה ברשתות החברתיות".

    החוק, שמקדם שר המשפטים גדעון סער, מאפשר לפי החלטת בית המשפט המחוזי – להסיר מרשתות חברתיות תכנים שיש אפשרות ממשית שיפגעו בביטחונו של אדם, בבטחון המדינה או בבטחון הציבור. מדובר בהצעת חוק דומה להצעת החוק הממשלתית שאושרה בקריאה ראשונה ע"י הכנסת ב-2.1.2017, ואף אושרה בשעתו בוועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת לקריאה השניה והשלישית.

    בהודעת לשכת שר המשפטים נכתב, כי "המציאות הטכנולוגית מקדימה את הרגולציה בכל מה שקשור להתמודדות עם סכנות ברשת. מדינות מערביות כמו אוסטרליה וגרמניה חוקקו כבר חוקים בנושא ובכך צימצמו את הפער.

    "מטרת החוק להתמודד עם פרסום תכנים המהווים עבירה פלילית ושיש בהם סיכון ממשי לבטחונו של אדם, לבטחון הציבור או לבטחון המדינה. הצעת החוק מאפשרת לבית המשפט המחוזי להחליט על הסרת תוכן מסית המפורסם ע"י אחת מספקיות התוכן.

    הצעת החוק מציבה שני תנאים מצטברים להסרת התוכן:

    1. פרסום התוכן מהווה עבירה פלילית.
    2. בפרסום יש אפשרות ממשית לפגיעה בבטחונו של אדם, בטחון הציבור או בטחון המדינה.

    בדיון שיתקיים בבקשה להסרת הפרסום יוזמנו מפרסם התוכן והבעלים, המנהל, או המפעיל של אתר האינטרנט בו פורסם התוכן וכן נציגי ספק השירות.



    0 תגובות